Schriftelijk examen = 容易

Geplaatst op: vrijdag 12 januari 2007 door Jimapore in Asia mania, China

’t Was dus helemaal niet moeilijk.  Kalligrafie werkje afgegeven, een dictee’tje gedaan en dan een vijftal bladzijden tegen sneltreintempo ingevuld, effe nalezen en hups de klus was geklaard binnen de 30 minuten.  Op een paar kleine foutjes na verwacht ik dus een mooi resultaat.  So far so good!

Het mondeling examen van volgende week, dat zal echter wat anders zijn!  Voor ik gisteren naar het examen vertrok bekeek ik een filmpje, dat een van onze teksten die we leerden naspeelde. Ik had heel veel moeite om het bij te houden.  Wat een tempo dat die Chinezen toch aanhouden.  Dat gaat zwoegen en zweten worden als we daar in China staan, daar twijfel ik geen seconde aan.  Nu nog de Chinese versie vinden van het Duits nummer’ke “Ich bin Ausländer und spreche nicht gut Deutsch“, een nummer’ke dat Valerie in haar kindertijd tegen de skileraren zong, zo heeft ze me verteld :-).

Na het examen lekker gaan eten in Antwerpen bij restaurant “City Palace” in de bekende Van Wesenbekestraat. We hebben er een leuke tijd gehad: Conny (onze laoshi) die zonder problemen heel het restaurant verbouwt door met piepende tafels te beginnen sleuren en wat later plots door haar stoel zakt (te veel chips gegeten Conny? 😉 ); Bart 学生 die maar blijft prutsen met de stokjes en een theepot over z’n broek krijgt; onze laoshi die voor iedereen een mooi nieuwjaarsgeschenkje bij heeft, nml. een chinees briefje van 1 yuan (谢谢, Conny 老师) en tot slot eindig ik de avond met 3 (!!) chinese vrouwen in m’n auto. Kan het nog beter? 😉

Het examen Dim sums, loempias en kippetjes Dim sum Het eten Zoete bonen Nieuwjaarsgeschenkje

Bedankje aan Bart voor enkele extra foto’s!

Geef een reactie

