Nieuwe week, nieuwe muziek, nieuwe auto

Geplaatst op: donderdag 22 februari 2007 door Jimapore in Dagelijkse leute

Mijn Alfa Romeo 147 deed raar deze week: het schakelen ging zeer moeizaam, vooral bij de onderste versnellingen (2de en 4de). ’t Was zelfs zo erg dat ik sinds dinsdag enkel in 1ste, 3de en 5de kon rijden, met optrekken zoals een slak tot gevolg… en dat is niet echt mijn rijstijl :-). Daarenboven bleek dat ik al maanden geleden (op 40.000km) op onderhoud moest… de teller staat nu op net geen 50.000. Typisch weer, en ik maar rekenen op die geprogrammeerde aanduiding die mooi op het dashboard zegt dat het tijd is dat je op onderhoud gaat (Dat is speciaal voor mensen zoals ik ontworpen die toch vergeten op hoeveel km je weer binnen moest). Werkt dat ding natuurlijk niet! Aaargghhh, computers hé. Dus rijd ik nu eventjes rond met een stationwagen Fiat (‘k vond het maar een aars-lelijk model, maar goed). Hopelijk kan ik weldra terug wat optrek-racejes houden aan de lichten (ai, dat klinkt behoorlijk johhny-achtig (understatement)).

Ook heb ik deze week de gouden graal ontdekt wat muziek betreft. Contacteer ik een willekeurige Rus op www.last.fm met de vraag of hij me enkele Russische Black Metal nummers kan opsturen… krijg ik een korte mail terug met een ftp-server, user en paswoord. Effe aanloggen en ik zie daar duizenden albums staan van de grote namen tot obscure Russische, Chinese, Epytische, je-kan-het-zo-gek-niet-bedenken black metal albums en demo’s. Dit wordt enkele dagen aan één stuk leechen en waarschijnlijk een harde schijfje bijkopen. M’n passie van weleer is dan ook zowaar terug en de laatste drie-tal weken ben ik opgestaan, gegeten, gaan werken en weer gaan slapen met muziek (zie Jimapore). En het summum dat volgt vrijdag: na jaren gemist te hebben ga ik terug m’n alltime favouriten Rotting Christ uit Griekenland nog eens aan het werk zien in de Biebob in Vosselaar. Dat belooft een stevige avond te worden.

reacties
  1. Toets schreef:

    Ge zou denken dat enkel vrouwen zoiets tegen komen! Hehehe.

  2. Jimmy schreef:

    Ge lacht… mm… en terecht! 🙂 In elk geval, toch nog niet zo erg als al de toeren die Valerie al is tegengekomen. Zoals naar de garage rijden omdat haar lichten van haar wagen veel te flauw branden. “Ah madammeke, ge zet altijd de standlichten op hé, kan niet missen”. Hehehe.

Geef een reactie

