Mens sana, in corpore sano

Geplaatst op: zondag 3 februari 2008 door Jimapore in Dagelijkse leute, Gezondheid

Een gezonde geest in een gezond lichaam dus. Die gezonde geest hoop ik op peil te houden door m’n chinese karakters regelmatig te oefenen. En warempel, m’n voornemen voor 2008 om ook daadwerkelijk regelmatig te herhalen lukt zeer goed.

Het andere voornemen dan, die van het gezonde lichaam begint ook vorm te krijgen. Nadat ik vorig jaar enkele maanden op zeer regelmatig basis naar de fitness ging (bijna 3 keer per week) is dat echter wegens rugproblemen gestopt. Net toen ik een goede conditie had opgebouwd en algemene kracht had verbeterd hield ik het voorbekeken. En eens je uit dat ritme zijt, tja, dan komt het er niet meer van, vandaar in 2008 een nieuwe poging.

En zie hier, vandaag de eerste keer terug in de fitness geraakt… en gekraakt ;-). Wat deed het deugd eens lekker af te zien en te zweten. Hoewel kwasie al m’n conditie en kracht ondertussen heel ver zit zal het weer van nul beginnen zijn om alles op te bouwen. Het plan is echter dat ik de fitness eerder zie deze keer als ondersteuning en algemene verbetering van “the body”. Want ik zoek daarnaast een “echte sport” te doen. Ik ben er nog niet volledig uit waar, hoe en wanneer maar die knoop wordt weldra doorgehakt. Tipje: het zal niet geheel een overwachte sportkeuze worden voor diegenen die me een kleine beetje kennen (…).

Ook Valerie is terug gestart. Een mountainbike tour in Stekene vorige week en deze morgen stond ze op de rollerblades voor enkele kilometertjes bladen.

reacties
  1. André en Jenny schreef:

    Koers rijden, jongen. Koersen !!

    Zweetverlies gegarandeerd. Altijd mooie jonge meiden die u volmondig kussen bij winst !
    En bloemen toe voor het vrouwtje !

    Ja, ik ken u wel een beetje !

    Maar ge zult toch ook hard op uw tanden moeten leren bijten. Koersen = afzien !!

  2. Berre schreef:

    Jimmy-San,
    En zijde ondertussen al aan uw “echte” sport begonnen?
    Laat me raden: ge waart van plan om kung fu te doen.

    Ik roep ook al 2 jaar dat ik terug met Jiu Jitsu ga beginnen… hehehehe

  3. Jimmy schreef:

    Idd, een of andere Wushu. Ben er nog altijd niet goed uit, maar waarschijnlijk Taichiquan.

Geef een reactie

