Hanzidril mission #1 – Accomplished!

Geplaatst op: dinsdag 7 april 2009 door Jimapore in Asia mania, China

Eindelijk!!! Het heeft een tijdje geduurd (een paar maand) maar het is zover. M’n dagelijkse hanzidril werpt een eerste mooie vrucht af. Sedert gisterenavond zijn de karakters uit ons eerste lesboek “New Practical Chinese Reader Textbook 1” allemaal gekend! Nu ja, op enkele “supplementary words” na, die heb ik (nog) niet geleerd wegens niet levensnoodzakelijk. Van les 1 (你好) tem les 14 (祝你圣诞快乐) zitten alle woorden in m’n geheugen gebeiteld: lezen, schrijven, pinyin, uitspraak & tonen.

We zijn ondertussen reeds aan les 22 (我看过越剧没有) gestrand. Toen ik met mijn hanzidril begon eind vorig jaar heb ik deze drilsessies in twee opgesplitst. Het half uurtje onder de middag op’t werk zou ik karakters blijven oefenen die we in de les leren (de meest recente dus). En thuis zou ik beginnen van de allereerste les, de beruchte “Ni Hao” les. Berucht want ik herinner me nog die allereerste Chinese lessen: meer dan de helft van de klas (op +/- 25 personen) hadden dezelfde look op hun gezicht: “WTF zit ik hier eigenlijk te doen?”. Anyway, ik ben met m’n Hanzidril begonnen toen we aan les 19 zaten. Met andere woorden, nog slechts 4 teksten (15 tem 18) te gaan en ik ben 100% bijgebeend, op naar mission #2 dus!!

Zalig… zo’n zelfvoldaan gevoel.

reacties
  1. Terreur schreef:

    Moet ik da nu respect vinden of u volledig zot verklaren? Ik weet het nog nie zo goed 🙂

Geef een reactie

