Absofuckinglutely pissed off

Geplaatst op: dinsdag 21 april 2009 door Jimapore in Dagelijkse leute

Vorige maand is mijn externe harde schijf gecrashed. Ik had daar inmiddels een 100-tal aziatische film op verzameld, een leuke collectie dus. die ben ik dus allemaal onherroepelijk kwijt. Jammer, maar nu niet echt zo belangrijk of levensbedreigend. Waarom dat beest de geest heeft gegeven, is me onduidelijk, ik had ‘em nog niet zo heel lang (jaar of twee) en hij werd eigenlijk zéér weinig gebruikt. Brol.

Gisteren echter is mijn interne (& primaire) harde schijf gecrashed. AAARRGHHHH. M’n PC doet niks meer want de harde schijf wil niet meer mee. Eerst dacht ik: zeer jammer, maar gelukkig had ik al m’n digitale foto’s gebackuped op m’n (nieuwe) external harde schrijf, alsook de helft van m’n muziek collectie en het meeste van m’n chinees study materiaal. Zeer vervelend die crash maar gezien het gebackupte materiaal valt dat redelijk goed mee.

Maar dan begint het langzaam door te dringen: die andere muziekhelft is niet gebackupt. En laat dat net de 500 CD’s zijn die ik een paar jaar geleden over een tijdspanne van 6 maand allemaal een voor een geripped hebt. Voorgoed verloren. En m’n emails en m’n emailadressen met interessante contacten. Voorgoed verloren. Persoonlijke documenten: ontwerpen van Viktor’s geboortekaartje, uitnodigingen, familiale kwesties, etc. Voorgoed verloren. GVD. En dan kwam het ergste besef: het adres + brief aan onze Chinese redders in nood stond ook enkel op die HD. En dat laatste is beetje de dooddoener. En maakt mij al sedert het besef van gisteren reuze zenuwachtig. Die brief is ook weer niet onoverkomelijk: ik kan die opnieuw maken, maar dat adres …

Ik ga toch nog proberen om alsnog die HD vijf minuten aan de praat te krijgen (hoe weet ik nog niet) zodat ik op zijn minst dat adres (en eventueel brief) te pakken kan krijgen. Of misschien hebben we dat origineel papiertje nog met het adres (maar dat betwijfel ik), ook een waterkansje dat m’n Juf dat adres nog in haar sentbox zitten heeft, want zij heeft dit voor mij uitgetypt.

Geef mij valium nu!

reacties
  1. Opa en Oma schreef:

    man man man miserie, maar bij apple heb je mobileme , een externe server waar je 20 giga kunt op zetten en zo je belangrijkste materiaal mee kunt beschermen.
    Zoals e-mail adressen en belangrijke doc’s en foto’s.lang leve apple.
    stap toch over op de mac en je bent safe.

  2. FlashGordon schreef:

    Dit doet me wat filisoferen over de kwetsbaarheid van onze maatschappij. Het zou toch niet mogen hé, dat je een hard disk weg neemt en dat de helft van je leven weg is…

  3. Erika schreef:

    Ik leef met je mee echt waar ! Zeer pijnlijk om dat voor te hebben (I know).

Geef een reactie

