Chen stijl

Geplaatst op: vrijdag 15 mei 2009 door Jimapore in Dagelijkse leute

Terwijl ik nog steeds elke dag een drilsessie doe is er nog iets dat ik op dagelijkse basis tracht te beoefenen, namelijk Taijiquan. Ik startte vorig jaar in September met de Yang stijl. De cursus ging echter verder vanaf februari op dezelfde avond dat ik Chinese avondles had, dikke pech dus en zo kon ik de Yang stijl niet afmaken.

Gelukkig mocht ik van m’n leraar/laoshi inspringen bij de Chen stijl, die echter ook reeds in september was begonnen. Deze stijl is iets zwaarder en sneller en daardoor sluit deze eigenlijk sowieso beter aan bij mij. ’t Was niet zo gemakkelijk in het begin om als groentje mee te doen (ik kende niks van de bewegingen), maar dankzij mijn aanwezigheid (als enigste denk ik) van elke les, en m’n regelmatige oefenpartijen thuis, op het werk, ANYWHERE, etc. kon ik vlug bijbenen. De cursus loopt bijna af en ik moet echter twee lessen missen want volgende week vertrekken we reeds naar Slovenië (but that’s another story). Bijgevolg vrees ik dat ik ook de Chen stijl net niet volledig onder de knie ga hebben. Weer dikke pech.

Maar… Deze zomer in augustus organiseert m’n leraar, Thomas Roelant, extra workshops die door een Chinese (Song Xilin) worden gegeven. Zij komt deze zomer speciaal naar België en ik hoop bij haar een intense sessie Chen-stijl te kunnen volgen zodat ik deze stijl min of meer onder de knie heb. Het zou twee avonden in de week zijn, vier weken aan een stuk. Ze zou ook een iets “hardere” uitvoering hebben, dus dat gaat plezant worden. Kan ik eindelijk in het openbaar de show gaan stelen (yeah right). Hoewel… een van m’n natte dromen is toch bij zonsopgang in China m’n Taiji te kunnen oefenen, in een idyllisch parkje of het ultieme: op DE muur zelf, graaaaauw!

Geef een reactie

