Workshop Taijiquan Chen door Sang Xilin

Geplaatst op: maandag 3 augustus 2009 door Jimapore in China, Gezondheid

Deze maand volg ik dus twee avonden in de week een workshop bij Sang Xilin. Deze juffrouw werd door m’n Taiji leraar uitgenodigd om een maand lessen te komen geven. Het is nu het derde jaar dat er door Thomas mensen uit China naar hier worden gehaald om een intense Taiji cursus te kunnen volgen in eigen land.

Sang XiLin

Ik heb al een half jaartje Taiji Chen stijl er op zitten dus ik dacht dat het wel best mee zou vallen. Jawadde, Sang Xilin weet van aanpakken! Geen opwarming nodig, direct GAAN. Na een kwartier was ik al kletsnat van het zweet. Heavy. Maar oh zo leuk. Zij zou de Chen stijl in een iets stevigere manier brengen, iets meer verwijzingen naar Gongfu. Les krijgen van een Chinees/Chinese die de sport door en door kent is een waar genoegen en zoals m’n leraar het zo schoon kan zeggen: “een ware bron van kennis”. Het was een zeer intense avond en ik heb er al veel uitgeleerd… in een wip waren die twee uurtjes voorbij. Ik kijk al uit naar woensdag.

Er zijn er hier die al lang wachten op beeldmateriaal. Wel, dat zal er weldra aankomen, want er zijn een paar fotootjes genomen deze avond.

Geef een reactie

