China 2011 – Dag #60 – Chengdu (成都)

Geplaatst op: zaterdag 23 juli 2011 door Jimapore in China, Reizen
Chengdu Mao Statue锦里街锦里街锦里街武侯祠大街武侯祠大街
锦里街锦里街Waterkiekens武侯祠大街武侯祠大街武侯祠大街
武侯祠大街Sichuan Science and Technology MuseumSichuan Science and Technology MuseumSichuan Science and Technology MuseumSichuan Science and Technology MuseumSichuan Science and Technology Museum

De nacht was niet echt rustgevend: Kleine Tijger sliep zeer onregelmatig en krijste het vele keren uit, kotste verscheidene malen heel de kamer onder en rilde van de koorts. Dus liepen we verschillende keren de benen van ons lijf om snel de nodige medicatie te geven of opkuis te doen. De Kleine Keizer daarentegen sliep rustig verder. Hoewel hij soms plots recht ging zitten en eens dwaas in onze richting keek, hij wist ’s morgens niets van de lotgevallen van zijn kleine broer.

Toen we allen ontwaakten regende het hard buiten. Door het gebrek aan slaap waren we behoorlijk Lazy vandaag. Ach wat, we zitten nu eenmaal in het Lazy Bones hostel dus zijn we pas om 9u00 aan het ontbijt geraakt en wat bleek, er was nog niemand!!! Normaal is 9u00 het spitsuur in hostels maar vandaag, vermoedelijk door de harde stortregens, zat iedereen nog in zijn kamer. Dat wou zeggen, snel bediend bij het ontbijt vandaag.

Veel hebben we niet gedaan vandaag. We checkten een nabijgelegen zwembad uit dat we weldra zullen binnenvallen en wandelden tot aan het centrale en het grote Mao beeld en liepen het achterliggend wetenschap en informatie museum binnen. Viktor vond het super interessant. Chengdu is trouwens het centrum van elektronica en IT in China. Het vier verdiepingen tellende museum stond vol van experimentjes die je zelf kon uitproberen. Er was zelfs een heus verdiep voor de allerkleinste, het was een educatief verantwoord doe en speel paradijs.

Als afsluiter van deze lazy day gingen we met de bus naar een Tibetaanse uithoek (de Sichuan provincie grenst immers voor een stuk aan Tibet) waar we wat window shopping deden en wandelden door de bekende oude Jinli straat die iets te druk was naar mijn zin.