China 2011 – Dag #70 – Guilin (桂林)

Geplaatst op: dinsdag 2 augustus 2011 door Jimapore in China, Reizen
王城公园Fraaie decoratie in kamerBuddha CaveSolitary Beauty PeakSolitary Beauty PeakSolitary Beauty Peak
Solitary Beauty PeakDSC_0007

Het werd ons weer een rustige dag. Onze kleine tijger ziet er heel moe uit en daarom moet hij verplicht dutjes doen op de kamer onder toeziend oog van moeder of vader. En zo geschiedde. Tijdens dut 1 ging moeder en kleine keizer schrijfoefeningen maken in de gemeenschappelijke ruimte en bleef vader babysitten. In de namiddag werden de rollen omgekeerd. Moeder bleef babysitten en vader en kleine keizer die trokken erop uit. We bestegen een heuvel die uitzicht gaf over de stad en bezochten een boeddha grot en glipten stiekem met een Chinese groep toeristen mee binnen in enkele tentoonstellingskes. Toen de gids het in de mot had vroeg ze “Can you speak Chinese?” Waarop ik vlotjes antwoorde “我会说一点点中文” en voila, dat was weer mooi geregeld.

’s Avonds liepen we nog door enkele nightmarkets en kochten nog wat brol. Onder andere een lichtgevend projectiel voor Viktor dat je met een elastiek hoog de lucht in kan jagen. Een Chinese moeder ging dit ook eens proberen op het centrale plein maar het projectiel week een beetje af en viel ten midden een grote troep struiken. Ze aarzelde maar sprong gezwind de struiken in. Ik moest lachen. Totdat ik welgeteld een seconde later Viktor zijn projectiel op dezelfde wijze die struiken in joeg. Typisch. De struiken dan maar in gelopen om dat ding te gaan zoeken, gelukkig dat het licht geeft want het was stikke donker. En pieken dat die struiken deden aan mijn benen.

We hebben ook beslist weer wat te schrappen van de planning. We wilden nog overnachten tussen de mooie rijstterassen in de buurt van Longsheng, iets noordelijker van Guilin. Maar dat brengt weer behoorlijk wat extra transfers met zich mee en niet van de minste: het dorpje is enkel te bereiken te voet (40 minuten wandelen van laatste busstop). We besluiten om gewoon rechtstreeks door te reizen naar onze voorlaatste bestemming: Yangshuo om daar wat langer te verblijven en te genieten van het prachtige karstgebergte en rustig uit te bollen naar het einde van onze reis.

Btw, een of andere etnische minderheid heeft hier blijkbaar lang haar (ik geloof de Yao minderheid). Je kan hier kaartjes kopen om naar optredens te gaan zien: The Long Hair Show. WTF. Als ik lang haar wil zien ga ik wel wat pinten pakken met mijn maten, hehehe. Of kijk ik wat Chinese Opera, daar verbleekt Black Metal bij. Daar headbangen ze soms ook, spuwen ze vuur hebben ze supervette make-up en klinkt hun muziek en stem recht uit de diepste abyss te komen. Chinese Opera is KRIEG!

reacties
  1. Terreur schreef:

    Pinten met maten! Check!

  2. Jimapore schreef:

    Moet asap geregeld worden. Mss doe ik wel een late bday party ofzo, die van vorig jaar nog eens overdoen. Ondertussen hier Duvel, Orval, Chimay en Rochefort in de frigo… dat wordt leuk.

  3. Jimapore schreef:

    Dat ik jouw trouwfeest moet missen, dat is heel wat minder. :-((( have a blast dude

Geef een reactie

