China 2011 – Dag #73 – Yangshuo (阳朔)

Geplaatst op: vrijdag 5 augustus 2011 door Jimapore in Dagelijkse leute
Swimming between the bambooraftsKung Fu DiehardsLi River吉米跟两个儿子Yangshuo wallSouvenirs market
Taking a napNoodle monsterKleine Keizer playing with the girlsSwimming in Li RiverKleine Tijger growing upBrothers playing
Wat is dat daar allemaal beneden?Terrasjes in hartje YangshuoShopping in Yangshuo

Voor de zoveelste keer op onze reis is Kleine Tijger ziekjes. Ons teddybeertje heeft echt nog niet veel geluk gehad. Deze keer is het een aanhoudende hoest die erger wordt samen met veel snot. Alsof dat niet genoeg was moet hij afgelopen nacht last hebben gehad van zijn maagje want om het uur brulde hij zowaar het hele hostel uit zijn bed. We waren dan ook wrakken deze morgen. Blijk ik ook nog een of andere oogontsteking te hebben opgelopen want ipv de normale “ik-deed-vannacht-geen-oog-dicht-want-mijn-baby-brulde-all-night-long”-wal zat er een tiendubbele verdikking onder mijn oog. Onze uitgebreide reisapotheek komt toch van pas want ik vond (denk ik) geschikte zalf hiervoor.

We besloten dan ook om een gigantische souvenirsjacht te houden vandaag. Op slechts 10 minuten wandelen van ons hostel kom je immers in het mecca van de souvenirs waar dagelijks tienduizenden Chinezen per boot uit Guilin worden aangevoerd. Gelukkig waren we vroeg genoeg zodat eigenlijk de meeste kraampjes nog in opbouw waren maar bovendien was er nog geen enkele boot toegekomen. Het waren woekerprijzen en dus onderhandelen en afdingen dat het een ware lust was. Zo zag ik leuke doeken/tafelkleedjes liggen, bij de eerste kramen startten ze voor 350 yuan (35 euro). Veel maar dan ook veel te duur, hier begin ik nog niet aan. Even later toch laten merken dat ik interesse had maar de prijs ging niet genoeg omlaag. Het aanpalende kraam hoorde dit en toen ik voorbij wandelde was het ipv 1 doek voor 350 plots 2 voor 40 (4 euro dus). WTF. Ik had het wel degelijk goed gehoord bij de andere kramen en het waren wel degelijk dezelfde doeken (Al die kramen verkopen immers allemaal dezelfde items). Uiteindelijk 4 doeken voor 4,5 euro, ik was een contente mens.

We kochten nog veel meer brol zodat we alles amper konden dragen. We zoeken echter niks meer op te sturen naar het thuisland dus we gaan puzzelen met de bagage om alles mee te krijgen. Na het shoppen hadden we wel een verfrissing verdiend en dus gingen we voor een korte plons in de Li Rivier. Toen het een beetje te druk werd aan het strandje keerden we hostelwaarts.

Ik sloot de dag nog af met een Beer Duck schotel… maar ik vond de Beer Fish schotel deze middag beter. Van al die bier in het eten kreeg ik enorme dorst die ik hier aan het lessen ben met wat Duveltjes. Schol.

reacties
  1. Nicole Verdoorent schreef:

    Dag Jimmy,

    Een hele leuke verjaardag gewenst vandaag en laat je daar maar eens goed verwennen. Geniet nog van jullie laatste weekjes en wij tellen af naar jullie thuiskomst!
    Nog heel veel plezier en de groetjes aan Valerie, klein tijgertje(hopelijk is hij al wat beter?) en kleine keizer.
    Liefs moeke en vake

  2. Jimapore schreef:

    Klein tijgertje is terug beter hoor. Alles gaat hier goed, de omgeving is prachtig en het hostel super leuk met verschillende Belgische trappisten!!

Geef een reactie

