Lollifanten buffelen

Geplaatst op: donderdag 14 juli 2016 door Jimapore in Reizen

Dit moet voor mij wellicht het hoogtepunt van de reis zijn tot hier toe. Zo dicht bij deze majestueuze dieren vertoeven en zelfs knuffelen en buffelen in het water was machtig! Dit is niet te vergelijken met een bezoekje van een dieren gevangenis (euh dierentuin bedoel ik). Neen, hier zit je werkelijk midden tussen deze prachtige dieren.

Hoewel de olifant een heilig dier is in Thailand is niet alles pijs en vree! Integendeel, nog steeds worden er olifant trektochten georganiseerd en ondergaan deze olifanten van kindsaf vreselijke martelpraktijken. Steun het olifant vriendelijk toerisme en ga nooit of te nooit op trektocht met olifanten!
Meer info: http://tipsthailand.nl/olifant-rijden-thailand/. Olifanten zijn wilde dieren en horen eigenlijk thuis in een reservaat in hun natuurlijk biotoop. Maar ik besef wel dat dit niet altijd mogelijk is en dat deze kampen door middel van toerisme wel de nodige fondsen bij een verzamelen om deze dieren min of meer een “veilig” voorbestaan te geven.

(edit: ik zie nu pas foto’s van gelijkaardige praktijken (olifant trekking) van het kamp (Sai Yok Elephant Village) waar we zijn geweest, dit stemt me zeer bedroefd en boos! :-(, wat wij zagen zag er allemaal behoorlijk “olifant vriendelijk” uit. Hoewel ik wel besef dat de olifanten “op commando” ons moesten entertainen.

Geef een reactie

